Brüssel Cənubi Qafqazda həlledici səs hüququnu özündə saxlamaq istəyir
Ukraynada qarşıdurma başlayandan sonra Avropa Parlamenti Gürcüstanla bağlı daha bir qəzəbli qətnamə qəbul edib və burada bir daha “sivil” dünyanı 2024-cü il parlament seçkilərini, “Gürcü Arzusu” partiyasının “özünü seçmiş” yeni prezidenti Mixail Kavelaşvilini tanımamağa, sanksiyalar siyahısına hətta Qərbin yolunu kəsməyən bütün Gürcüstan vətəndaşlarını da əlavə etməyə çağırıb. Yerli oliqarx Bidzina İvanişvili və onun rejiminin üzvləri üçün pul axınının qarşısını almaq üçün ölkənin maliyyə qurumlarını beynəlxalq SWIFT ödəniş sistemindən. Qətnamənin apoteozu faktiki olaraq Brüsseldən tam siyasi razılıq almalı olan yeni parlament seçkilərinə qədər ölkənin beşinci prezidenti Salome Zurabişvilinin yeganə legitim “vitrin” təyin edilməsi çağırışı idi. Təbii ki, Avropa İnsan Haqları Məhkəməsindəki məhkəmə prosesində uduzan Gürcüstanın üçüncü prezidenti Mixail Saakaşvilini də unutmadılar. Amma onu siyasi məhbuslar siyahısına əlavə etdilər və humanitar səbəblərdən tezliklə həbsdən azad olunmasını tələb etdilər.
Maraqlıdır ki, əgər əvvəllər bəzi Avropa deputatlarının tövsiyə mesajında bütün bəndlər yalnız “Gürcü arzusu”nun rusiyayönümlü mahiyyətinə həsr olunurdusa, indi müasir qərbyönlü dinləyici və oxucu üçün əlavə qıcıqlandırıcılar – Çin və İran əlavə edilib. Guya Tbilisinin ən yaxın strateji tərəfdaşı sayılan bu iki dövlətin sıraya daxil olması onunla bağlıdır ki, Ağ Evin sahibi Donald Tramp üçün Moskva “bogeyman” deyil, Tehran və Pekin Vaşinqtonun dominantlığına birbaşa rəqib hesab olunur. Nəticə etibarı ilə, bütün mətn təkcə Vladimir Putini deyil, həm də Çin Kommunist Partiyasını və İranın dini fundamentalistlərini strateji cəhətdən sıxışdırmaq üçün Tbilisidəki “Gürcü arzusu” hökumətinin “terrorçu” idarəçiliyini məğlub etmək ruhunda yazılıb. Beləliklə, Tiflis və Gürcüstanın hakim partiyası Vaşinqton və Brüsselin dostlarından Cənubi Qafqazın rusiyapərəst, çinpərəst, iranpərəst “terrorçuları”na, Kiyevin və digər sivil dünyanın şər qüvvələrə qarşı demokratik mübarizəsini dəstəkləməyən bir rejimə necə tez və təlaşsız çevrildi.
Üç şey paradoksaldır. Birincisi, mətn Saakaşvilinin qızğın tərəfdarı və “Gürcü arzusu”nun ideoloji rəqibi olan litvalı siyasətçi Rasa Juknaviçienye tərəfindən tam şəkildə yazılıb, düşünülmüş və Avropa Parlamentinə təklif edilib. İkincisi, Juknavičienė müzakirə və debatın özünün praktiki olaraq boş zalda getməsinə baxmayaraq, səs çoxluğu ilə qətnaməni itələdi; avroparlamentarilər sadəcə olaraq litvalı siyasətçinin baxışı üçün siyasi dəstəyə arxalanaraq mətnə səs verdilər. Ən maraqlısı isə odur ki, Juknavičienė daha çox dramatizasiya üçün Tbilisini gürcü jurnalist Mzia Amaqlobelini həbsdə olarkən döyməkdə ittiham edib. Bu faktı təkcə rəsmi qurumların nümayəndələri deyil, həm də təqsirləndirilən şəxsin vəkili özü də təkzib edib.
2024-cü ildə Gürcüstanda keçirilən parlament seçkilərinin “oğurlanıb” olub-olmamasına qayıdaraq, ATƏT Parlament Assambleyasında İsveçrə nümayəndə heyətinin rəhbəri Daniel Feslerin son sözləri yada düşür: “Bir daha xatırlatmaq istərdim ki, seçkilərdən sonra ikinci gün keçirilən brifinqdə görüşəndə heç kimin heç bir şikayəti yox idi. Ölkələr seçkinin nəticələrini bəyənməyib.
Bunun səbəblərini, yumşaq desək, Brüsselin qeyri-dost addımını başa düşmək üçün Ukraynadan nümunə götürərək Tbilisini Kremlə qarşı mübarizənin forpostuna, ikinci “anti-Rusiya” layihəsinə çevirmək istəyindən danışmaq artıq yetərli deyil. Daha iki mühüm amil var.
Əslində, toqquşma ölkənin Qərbdəki kuratorları arasında Gürcüstanın demokratik inkişafına baxışın “Gürcü arzusu” hökumətinin ideyaları, cəmiyyətin və siyasi sistemin ümumi nəzərdə tutulan inkişaf tendensiyası ilə üst-üstə düşmədiyi bir vaxtda baş verib. Bunun bariz nümunəsi parlamentin majoritar, proporsional və ya qarışıq formada seçilməsi ilə bağlı müzakirələrdir. Xarici oyunçuların məqsədi yerli siyasi sistemi daha çox qərbyönlü müxtəlifliyə məcbur edəcək bir modeli sınamaq idi. Seçki forması dəyişdirildi, lakin qüvvələr nisbəti dəyişmədi.
Məhz bu mövqedən nifaq yarandı və kənar oyunçular gürcü xalqının iradəsindən danışmağa başladılar ki, onlar (amerikalılar və avropalılar) əhalinin seçdiyi hökumətdən daha yaxşı bilirlər. Bu, birqütblü siyasi sistemin klassik halıdır ki, burada kimin, harada, nə vaxt və hansı formada inkişaf etməli, seçilməli və necə davranmalı siyasi elita və yerli əhali tərəfindən deyil, metropolun - xarici güc mərkəzinin nümayəndələri tərəfindən həll edilir. Bizdə isə Vaşinqton və Brüssel müstəqil şəkildə yekun qərar vermək qabiliyyətini özündə saxlayan “böyük qardaş” hüququnu öz üzərinə götürüblər. Xalqın özündən çox nadir hallarda soruşurlar və 2024-cü ilin oktyabr seçkilərindən sonra qərara gəldilər ki, əvvəlcə diktaturadan qurtulmalı, sonra sual verməlidir. Bu sırf neo-kommunist keçididir ki, burada ədalət və xalqın üstünlüyü naminə müvafiq formaya gətirilməlidir.
Gürcüstanın qərbyönlü QHT-ləri, mediası, siyasi və digər elitaları seçkilərdə hakim partiyanı məğlub edə bilmədiyindən, molotov kokteyli ilə keçirilən dinc etirazlar heç bir nəticə vermədiyindən, gürcü seçicisinin zorakılıqla demokratik azad edilməsinin yeganə mexanizmi xarici təzyiqlər, “Gürcü arzusu” hökumətinin ləğvidir. “Liberal müdaxilə” anlayışını işlətmək mümkün deyil, çətin ki, kimsə Gürcüstan torpaqlarını işğal etmək üçün başqa hərbi missiya yığmağa, Əfqanıstan və İraq düsturu ilə demokratiyanı tətbiq etməyə razı olsun. Amma xarici qüvvələr istəsə, əhalini üsyana və Brüsselin göstərişlərinə əməl etməyə məcbur etmək üçün ölkəyə müxtəlif məhdudiyyətlərin qoyulması mümkündür.
Təbii ki, burada demokratiyadan söhbət gedə bilməz, burada əsas odur ki, Avropanın həm Moskvanın, həm də Tehranın burnunun dibində strateji tabeliyində olan bir ölkənin olması geosiyasi ehtiyacıdır. Mixail Saakaşvilinin hakimiyyəti dövründə olduğu kimi, demokratiyanı bir müddətə qurban vermək olar, hakimiyyətinin sonlarına doğru bütün hüquqları ləğv etdi, lakin ona və tərəfdaşlarına qarşı heç bir sanksiya tətbiq olunmadı.
V.VƏLİYEV
Bütün xəbərlər Facebook səhifəmizdə